27 September 2011

Desaru Triathlon 2011



Jumaat 23/09/2011 Zulhassan amik aku kat Seremban.Kiteorg berempat satu keta (aku,zul,azmar,fairul).Kiteorg bertolak dari Seremban lebih kurang pukul 9 pagi.Sarapan dekat restoran jejantas,tapi kiteorg sarap dekat rnr tu,kat restoran jejantas tu aper ader..fast food ader la,tak lalu la nak makan fast food pepagi tu.Perjalanan diteruskan,kiteorg masuk lebuhraya baru..melalui exit Senai.Makan tengah hari kat rnr Layang.Pelik gak aku tengok lebuhraya nie..jalan sehala..mungkin tak cukup budget kot..hehehe.Memang dekat ikut lebuhraya nie,zul bawak santai pon leh sampai awal.Sebelum pegi briefing pukul 6,kiterorg terjun laut dulu untuk amik feel besok.Makk aiii..!!! bergelora betul laut petang tu,memang beza betul dengan PD.Aku pon kontrol tak mau panik.Slow2 amik pace berenang,alhamdullilah ok,tapi cuak ader sikit.Lebih kurang sejam jer kiteorg berendam pastu dengan seluar basah2 gi dengar briefing uncle Chan.Lepas briefing apa lagi gi carbo load lerrr.Kiteorg gi makan area Penawar jer.Memang murah makan kat sini,chicken chop baru rm5,aku belasah satu chicken chop+nasi putih ngan ayam masak kicap+telor dadar...brupppp.. memang kenyang tahap gaban.Malam tu tido pon lena

Tengok la ombak sebelah aku tu..Ngeriii..!!!!


Hari kejadian.
5.45am bangun..liat betul..sembahyang subuh,siap2 ape yg patut,lepas tu terus gi body marking.Beratur tak la panjang sangat mungkin tak ramai peserta kot...tak sampai 10minit settle.Ader sejam jer lagi sebelum perlumbaan bermula,aku amik kesempatan tu untuk berendam.Fuhh syukur air tak berapa ombak..bole layan lagila..huhuhuhu.

Berenang
Tepat 8.30am peserta dilepaskan.Aku pulak bole ter duduk dibarisan depan lak.Huru hara gak la untuk 300meter pertama tu.Ader satu mase tu dapat la juga penendang kat lengan...aduhhhh.Berenang kena buat 2loop.1st loop aku buat 25minit,loop kedua 25minit gak..total 50minit.Kepala dah pusing,tapi aku gagahkan jugak untuk berkayuh.

Kayuh
Ingatkan flat road,rupanyer berbukit jugak.Memula tu ingat tak nak draft,tapi biler aku nengok semua peserta draft..aku pon apalagi masuk join lerrrr.Dapat la maintain 30kmh.Botol air powerbar yg aku dapat semua aku bagi budak2 yg kat tepi jalan tu..suka diaorg.Kalau aku tak draft mau pitam gak,dengan panas yg luar biasa,dengan bau bangkai lagi.Kayuhan dalam mase 3jam10minit..



Lari
Lari ni memang aku rasa hancur punya.Mase kayuh tadi peha dah terasa sengal.Tapi apakan daya..nak tak nak..lari tetap lari..biar la berjalan sekalipon.5km pertama aku lari lagi,masuk 10km aku dah mula lari jalan lari.Setiap water station aku mandi..Selisih ngan member2 membuatkan sakit aku hilang seketika.2km terakhir nak habis aku cuba untuk berlari dalam keadaan normal.22km dalam mase 3jam..memang slow giler punyer.Akhirnya aku sampai dalam masa 7 jam 01 minit....Event ni yg aku rase banyak betul dugaan nyer..dari segi mental dan fizikal..Alhamdullilah aku dapat habiskan dalam keadaan yg tiada kecederaan..tu yg penting.Tahniah jugak pada member2 yg berhempas pulas menghabiskan race nie.Tahun depan InsyaAllah kalau umur panjang kiter race lagi kat Desaru nie.

2 comments:

Related Posts with Thumbnails