03 October 2012

UPM Jamboree

Haaa tu dia..lama dah tak main lumpur dan kotor2 nih.Memang aku dah prepare training untuk jamboree nih..sajer2 jer nak test power..nak naik podium tu mmg susah ler..sekadar yg termampu jer la....Memang syiok kayuh kalau kite ader join kelab berbasikal montain bike nih..aku join Perpatih Cycling Community..base kat seremban..rider2 perpatih nih memang sempoi...Rider2 mountain bike memang best,kayuh tak pilih bulu..tak macam rider2 roadie...semua nak poyo ngan beskal dorang yg rege ribu2 tu..letih bai nak layan...huhuhuhu... Ok sambung balik citer jamboree nih..Starting kat padang kawat UPM..ternampak gak kelibat2 rider2 pro team Giant..seperti Shahrin Amir(pelumba MTB no1 M'sia),Anuar Manan(sape tak kenal rider nih..pelumba pecut negara)dan ramai lagi la.Dengar citer peserta seramai 1700 org..mak aii..!! ramai nyer. Permulaan kayuh pusing2 dalam UPM dulu..tarmac dekat 5kilo ader kot,aku termasuk dalam peloton depan,dapat gak rase kayuh ngan pro2 rider..mmg tekan jer keje dorang,semput nafas den..hahaha...Masuk jer trail..tu dia bukit...kat sini la ramai rider putus...semua kayoh ikut pace memasing..sape yg kuat ke depan laju..sape yg tak kuat macam aku kebelakang slow macam siput.. Aku ingat kat UPM ni takder bukit,rupa2 nyer aku silap..banyak bukit mencanak..dan banyak kali kena tolak beskal..lumpur jgn ckp la..dah macam donut dah tayar aku depan belakang....tapi aku memang syiok giler la layan kayuh montenBike nih...stim dia lain macam..tu sebab aku lebih suka kayuh monten bike dari road..member2 pon sporting..ntah mana2 ntah jalan dia pusing..alih2 masuk padang sebelah highway sbn-kl tu...Aku rider yg ke 15 sampai kat garisan penamat...alhamdullillah semua nyer selamat..Ader sorang rider meninggal akibat sakit jantung..al-fatihah..dan sorang lagi member aku patah bahu..semoga cepat sembuh..ameen.. Aku lepas ride terus chow..ader kenduri cukur jambul tengah hari tu..tu yg tak sempat nak jumpa kawan2 tuh..takper la jumpa kita di lain event

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails