13 July 2009

seremban half marathon...



venue : Seremban
date : 12/07/2009
shoes : adidas adizero tempo
distance: 20.34km
my time : 2:06:17


Rase macam baru jer lepas lari full marathon ari tu.,nie lari lagi.Tapi nie lari 21km jer la.Kali ni try lari kek somban lak.Alang2 dah lari kat semban balik kampong terus la.Nie la 1st time aku lari kat seremban.Aku sampai kat padang MPS pukul 615am..orang dah ramai dah,parking kete tepi jalan jer,warm up lebih kurang pastu aku gi la melepak kat tangga MPS..satu muka pun aku tak kenal..kalau kat KL tu ade gak la muka2 yang aku kenal.Tepat pukul 645am..pang..!!tengku naqiyuddin dah tembak.Pelari2 kenya memecut macam haram jadah..macam kena kejar ngan hantu pon ader..aku start rilex jer..takder rilex sangat pon..kire ikut sesedap badan ngan kaki la.
Lepas 3km aku tekan sikit.Masuk 6km dah mula panjat bukit.Turun naik bukit dekat 2km ader kot,aiseh baru nak laju dah kena slow pace sikit.Masuk jalan senawang dah flat road balik,kaki nie pulak rase macam best jer, aku tekan lagi sikit,sampai jalan ampangan ader 2nd water station aku telan power gel,sampai sini dah 13km kot.Masuk jalan pantai flat road lagi,kaki dah sengal sikit.Masuk jer jalan sikamat..tu dia..bukit mencanak..terpaksa turun gear 2..adoihhh aihhh..pastu jalan berlobang2 plak tu..keluar jer jalan sikamat dah nampak jalan berbukit bukit lagi...adoih...tapi nasib baik water station cukup..penganjur yg cukup berpengalaman..tak mcm standard chartered..hampeh..lagi 3km nak sampai bertembung plak ngan bebudak skolah yg lari 10km..terpaksa la aku mengzig-zag kan diri.Sampai finish line tepat 2hr06mn17sc.Aku cukup puas ati ngan larian aku kali nie,mungkin sebab kasut yg aku baru beli nie kot.Overall..aku cukup puas ati ngan penganjuran dan route yg berbukit2 tapi layan....Tunggu untuk next run aku,SIEMENS RUN 19/07/09.

2 comments:

  1. cayo la bro..den banggo dongan ikao..baru lopas lari Full terus lari Half.. power tuu..

    ReplyDelete
  2. TQ brO..!!!semangat beb....!!hehehhe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails