17 May 2010

Tempat jatuh lagi dikenang

Sabtu lepas pertama kali aku kayuh setelah dekat 2bulan aku berehat.Aku memulakan kayuhan dari office (Dataran Maybank Bangsar) sebab malam tu aku keje.Kayuhan ari nie kite org bertiga jer,sepol tunggu kat rumah dia sungai besi, zakuan pulak tunggu kat jln cheras.So aku pon kayuh lah ke sg besi.Lebih kurang 6.50am aku sampai sg besi,sepol dah tunggu dah.Dari sg besi kami berdua kayuh ke cheras.Sampai cheras tunggu zakuan pulak.15minit juga lah tunggu mamat nie.Kite org pon meneruskan kayuhan menuju ker tekala.Memang perancangan ari nie ke tekala.Baru nak mula kayuh... lalu pulak budak2 msn tengah training,apalagi try la follow masuk dalam peloton.Perrghhhh memang laju diaorg kayuh,38kmh.Aku sempat ikut sampai simpang bt9.Hari nie kayuh sepol yg tukang tarik,so aku dok belakang jer,maner larat nak duk depan,dah la lama tak training.Sampai simpang peres kiteorg buat keputusan tak jadi ke tekala,sebab diorg kesian kat aku(memang aku tak larat pon...hhuhuhuh)on the way balik singgah warung jap..kena roti canai.Lepak lebih kurang setengah jam kiteorg pon gerak.Cuaca dah panas mase nie,memang azab la nak kayuh... keta banyak pula tu,lama dah aku tak menghitamkan diri camnie.Sampai cheras zakuan gerak terus balik rumah,tinggal aku ngan sepol.Sampai sg besi sepol pulak sampai rumah,tinggal aku sorang2 kayuh.Mental jugak la nak kayuh ke bangsar nie melalui lebuhraya NPE.Sebelum nak sampai office singgah shell jap pekena coke,baru lega.Alhamdullillah sampai dengan selamat.Total 95km

Ahad

5 bulan aku tak ride masuk offroad.Last aku kayuh mtb(mountain bike) mase aku masuk race kat bukit kiara bulan december tahun lepas (kuala lumpur mountain bike carnival)memang tahap skill aku dah kurang sikit,nak kena asah balik nie.Kali nie aku layan kayuh offroad kat kota damansara.Kota damansara community forest (KDCF).Pat ngan joeadnan yg buat trail nie,single track.So trail dia memang macam kat kiara la,ader climb,switchback dan downhill.Panjang trail 4km.Tapi 4km serupa penat macam berlari half marathon.Memang best trail nie...technical abis.

6 comments:

  1. Mantop bin Pop bro! 95km setelah 2 purnama tidak bercengkerama di bawah sinar mentari memang meng-adoi-kan X)

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..menyengat sampai ke tulang

    ReplyDelete
  3. mcm best je kayuh dlm hutan tu...siap bergambar lagi...

    ReplyDelete
  4. eh itu KDCF tu layan lari trail sodap ke?

    eh lu keje maybank bangsar ka?

    ReplyDelete
  5. memang best ijam...redup jer..sedar2 kayuh kat dalam tu dah 3jam..untuk meng kuat kan peha ok la....

    ReplyDelete
  6. syah : yo la kek bangsar tu..heheh..buleh lari syah tapi kurang stim sikit..sebab laluan dia kecik la..tapi aku tengok ader gak orang bejalan dalam tuh..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails