26 November 2009

LaTiHan PeCah DADA


Pada 15 november 09 bersamaan hari jadi aku,aku telah pergi memanjat kaki gunung nuang yg terletak dekat hulu langat.Semua kaum ader 6 orang iaitu aku ,shakir,sepol,azmar,akmal n bacin.



Bacin adalah ketua puak kami,sebab dia memang handal dalam bab2 hutan nie.Ramai gak org kat resort nuang nie.Ader yg berkhemah,aku budget nie mesti student nie.Larian bermula dengan mendaki sahaja..mak..aiiiii!!!....lenguh kaki..kiteorg akan stop bila sampai kat pondok..rilex2 jap amik angin..memang mental la route dier..berbeza betul dengan lari on road.Peluh kluar macam dah lari 10km,padahal baru lari 2-3 km jer.Kasut yg aku baru beli nie memang mantoppp..selesa betul..tak rugi beli.Kiteorg climb sampai dekat air terjun.




Mengikut jam tangan forerunner azmar situ jer dah 5 km..Pastu bacin ajak climb lagi sampai kem Lolo..dah tak jauh dah..dalam 1km jer.Sampai kat kem Lolo nie,aku nampak bersusun khemah..maybe diorg bermalam kat sini dulu sebelum menakluki puncak gunung nuang.




Tinggi gunung nuang nie ialah 1498m.Kite org pon lepak2 kat sini dulu sambil makan aper yg patut..lapar jgn cakaplah..!!!!Dah puas lepak,kite org pon turun.Apalagi masing2 pasang turbo la..laju betul mase turun...tak habis2 curamnyer...memang bagus untuk test kasut.Kasut aku nie memang mengcengkam giler..rendam dalam air pon..air tak bertakung dalam kasut..memang puas hati la..!!!Panjang route naik turun lebih kurang 10km.Biasala.. biler dah abis buat xtiviti running..perut lak berbunyi.Kiteorg singgah makan kat bt14,pekena ikan semilang..perghhh mantopp...!!!Bagi aku running kat offroad nie memang sesuai untuk menguatkan kaki.Peha jangan cakap la...sengal...adoii..!! tapi itu la dia yg sedap....
bacin-'fuhhh lega dah sampai'....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails