24 November 2009

POWERMAN @ PEWAIMAN



Ni la event yg aku nanti2 kan.Dah la training ala kadar jer pastu memberanikan diri masuk long individual plak tu.Tahun lepas (2008) ade la aku masuk event yg lebih kurang mcm ni gak,duathlon universiti.Tapi jarak dekat jer 3km run 12km bike 3km run dekat UKM bangi.Macam nak mampos gak la buat,1st time la katakan.

Pagi Sabtu 07/11/09 kiteorg iaitu aku,shakir,nizam,sepol,axy,bahri berkumpul kat umah alwin kat subang jaya.4 biji beskal masuk keta bahri,2 biji atas keta axy dan sebiji dlm keta axy.Aku naik keta bahri,duk sebelah rim daa..hehh..takper janji selamat.





Pertengahan perjalanan hujan jer memanjang,kalau mase time race day mendung kan sodap.




Sampai manjung kiteorg check in dulu kat manjung country resort.Unload brg + beskal.
Pastu bergerak cargas kat stadium manjung untuk amik timing chip gan dengar taklimat untuk race besok.Ramai gak kaum jumpa zulhassan,julie n beberapa org lagi.





Ramai giler la org kat stadium nie,yg berniaga acc beskal pon gak.Selesai dgr taklimat tanpa membuang masa kiteorg gi sapedek...load carbo la konon nyer.Makan ikan garut bakar cicah ngan udang masak kicap(axy nyer idea).Perghhh mantopp..



Dah kenyang kite org gi plak melawat OBS(outward bound school).Ader kaum jadi CEO kat sini.Kiteorg panggil dier chip.Dia bawak la kiteorg pusing2 tempat tu,mcm lawatan sekolah plak aku rase.Cerita die camnie.OBS nie tempat kompeni yg nak ajar staff dia cara2 survive,so diorg hantar la staff kat sini dlm seminggu dua ker,memasak berkayak semua ader la,panjang la kalo nak citer.Tempat mmg syok.


Dah abis melawat kiteorg terus gerak balik chalet.Penat travel pon tak ilang lagi.Mlm tu aku siap2 kan bike aper yg patut.Pasang number,check beskal dan sebagai nyer lah + makan sikit2...heheheh.Kul 11pm dah tido dah,cemas bukan main lagi,maklum la 1st time.5.00 am alam hp berbunyi,bersiap2 macam nak
gi berperang.



alwin tengah pikir strategi untuk kayuh besok.




Sampai stadium blom ramai lagi sebab kiteorg sampai awal,gelap lagi.

7.30 sharp 1st run start (11km) pace mcm biasa,tak tekan sgt,takut nak tekan sebab perjalanan masih jauh lagi.1st run 11km time 1.00jam,laju gak.. leh tahan gak pace.



Time kayuh 15km pertama ok,tiba2..jengg..jengg..jengg...saddle aku buat hal,screw longgar...@#$%&*#..menyumpah aku.Sekejap aku adjust punggung aku kiri sekejap kanan sampai la habis kayuh.Bila dah abis..pheww..!!! lega siot..sampai kat transition sepol dah mula nak gerak,aku plak baru terhegeh2 nak pakai kasut untuk larian ke2 iaitu sejauh 10km.Cuaca mmg panas gilerrr....giler pon tak pans camnie..terbakar rasenyer badan aku lari tengah hari nie.Tapi aku teruskan juga walau pon 2minit belari 10minit jalan...kekadang jalan jer memanjang...Setiap water station aku berenti,mandi jap,baru lega..So biler dah nak sampai jer stadium je aku rase lega giler...habis dah azab event nie..dlm hati berkata 'tu la,lain kali kalau nak masuk sesuatu event tu training kena cukup,kalau tak ini la akibatnyer,suffer giler....heheheheh..alhamdulillah aku dapat habis kan juga dalam mase 4.53.37minit.Dapat la aku baju finisher yg di idam-idamkan oleh setiap peserta yg masuk event nie.Tahun depan.???ermmm tak tau lagi...maybe kot..???

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails