05 January 2010

Kayuhan LaYan Diri

Ahad..liat betul nak bangun..intai kat tingkap...laaaaa....hujan rupenyer..patut la syiokk jer tido.Tapi aku kena bangun gak sebab dah janji ngan shakir n sepol nak kayuh gi langat.Drive ke rumah shakir lebih kurang 25minit.Sampai umah shakir hujan renyai lagi.Lepak jap kat umah shakir..borak2.Hujan masih tak berenti lai..makin lebat lagi ada.So aku,sepol n shakir decide gi minum kat area umah dia.Pekena roti telor ngan nescafe..perghhh...Lebih kurang kul 8am hujan menampakkan tanda2 nak berenti.So aku amik keputusan untuk kayuh tapi sepol ngan shakir tak jadi kayuh..so terpaksa la aku kayuh sorang2.Aku start kat masjid bt 14...parking kat situ.855am aku gerak dari bt14.Kayuh average speed 29-31kmh.Best juga kayuh pagi tu...sejuk jer.Dlm perjalanan terjumpa juga la rider2 mtb .Tak la ramai sgt roaddie pagi tu..maybe hujan kot pagi tu.


dari bt14 sampai simpang peres






So aku sampai kat simpang peres kul 938am.

Lepak jap sementara HR aku turun...heheh.Naik peres aku sorang jer rider..naik tak nampak rider..turun pon tak nampak rider..ermmm btul la aku sorang pagi tu..Cuaca memang best..sejuk jer..penat pon tak la terasa sgt.Half way naik peres ader la nampak rider turun itu pon naik mtb.Sampai kat atas peres ader 3 org rider..otai gak la..borak2 jap.Aku tak tunggu lama atas peres maybe 5minit jer kot..pastu terus turun.


On da way back kaki dah sakit,perut pon sakit..apsal ntah rase mcm nak bong pon ader...ooo ye aku terlupa maybe tadi sebelom kayuh aku belasah roti canai..tak penah seumur hidup aku sebelom kayuh belasah makan camtu..ermmm lain kali tak bleh buat camtu lagi.Sampai kat masjid bt14 pukul 1108am.Pastu terus gerak balik umah.Jadi la janji keluar peluh.

total kayuhan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails