19 January 2010

NB 30km 2010

1st event 30km aku join.Pagi macam biasa..sarap power bar pastu bergerak ke parking bukit aman.Sepol,shakir & nizam parking situ gak.Pastu kiteorg konvoi jalan ke padang merbuk.Ramai dah runner kat situ.Tak sangka pulak aku rajin benor dieorg nie bangun pagi2 buta untuk lari.Tapi bagus la...lari kan untuk jaga kesihatan.... diri sendiri juga yang untung.Tepat jam 530am runner semua dilepaskan.Memang syok lah lari pada 15km pertama nie,sebab gelap lagi..cuaca pon sejuk jer.. memang tak terasa penat la.Pace pon lancar jer.Bila dah masuk 20km bertembung pula dengan runners 10km dan 20km.Meriah gak,sempat la selisih ngan alwin & zaidi.Di km24 dah mula panjat bukit iaitu double hill.Memang killer nyer tinggi.Tapi aku tak berjalan...aku terus gak berlari...tapi slow giler la..dalam hati kata "biar slow janji jgn jalan".Bila dah nampak padang merbuk...yeayyy..dah nak sampai..tapi kena buat satu loop lagi..nak kena mengadap lagi la bukit kat bank negara nie..perghhh...memang mental..pacesettters kalau buat route..mesti nak membunuh kaki punyer...Bila 500meter lagi nak sampai aku tekan giler2 punyer..sampai nak terkeluar isi jantung semua dalam perut nie..heheheh..pufff..sampai gak kat finishing line secara tak rasmi masa 3:02:23sc.Lepas lari makanan yg disediakan memang mantopp meletop...tembikai,air milo ,coco crunch semua aku belasah.Kenyang giler perut.Dah abis race lepak minum ngan kaum lari..bacin,azmar,sepol,det,shakir,nizam & akmal.. memang seronok.So lepas nie larian kat putrajaya..malam pula tu..aku masuk full (42km)..dah la training kurang...belasah jer la....choww.....

distance: 30km
shoes : adidas adizero tempo
time :3:02:23

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails