19 July 2010

Tragedi Di Pee Dee


Cerita nyer camni,pada sabtu lepas (17/07/2010) aku dah berjanji ngan Ketua Reban(KR)a.k.a bang Lan untuk pegi ke PD untuk buat latihan renang.Janji jumpa puukl 7am kat parking UM.Sampai parking jumpa abg Lan ngan member dia Faris.Gerak dari UM lebih kurang pukul 730am dengan menaiki keta mercedes,fuhh merc tu....bukan calang2 merc tapi merc klasik,merc hatchback..memang jarang la dapat jumpa keta ni kat atas jln raya skrg.Sepanjang perjalanan kiteorg bertiga berborak2 sambil bertukar2 pendapat,iala bukan senang nak dapat pengalaman dari otai2 nih.Borak punya borak dah sampai PD..so sarapan dulu kat bt14..dekat petronas tu.


Sarapan pon dah so apalagi masa untuk berenang lah pulak.Terus aku bawak diaorg ni pegi avillion admiral.Kite org bertiga terus berenang dari pantai sampai la ke jeti tempat parking kapal tu.Kali ni aku swim ok tak macam masa clinic ari tu..cemas jer.Kat dalam tempat parking kapal tu punyalah kuat bau minyak sampai badan pon berminyak,nasib baik minyak tak hitam kalo tak dah jadi org minyak dah aku heheheh.Lepas tu swim sampai kat jeti,bila sampai jer kat jeti ader sorang perempuan terpacul depan aku.Perempuan ni staff avillion, dia cakap tak boleh swim kat sini sebab ni laluan kapal keluar masuk,nanti kalo kapal langgar u macam mana.??Betul gak tu..tak terpikir lak aku...main sedap badan jer swim,abg Lan ngan faris ni pon ikut jer aku swim kt dalam nih.Staff tu ckp kalo nak swim kat dlm nih kena mintak kebenaran dari pihak hotel dulu.Ialah kalo mintak kebenaran confirm tak lepas punya.Pastu dia ckp takpelah i tahan kapal pastu u all boleh swim keluar balik,sempat lagi dia pesan jgn swim laju2 sangat slow2 pon takper..macam lah aku swim laju sangat..hheheheh.Samapai kat pantai kiteorg borak2 sambil tergelak2 tentang tragedi tadi,itu lah tragedi nyer..heheheh.Pastu kiteorg berenang dekat2 situ jer,ader la 2 org swimmer join,diaorg pon training utk triathlon gak.

Aku ikut abg Lan buat latihan lepas berenang lari lak dalam 1.5km,sebanyak 3 set..fuhhh...mati woooo camnie.....tapi memang bagus untuk kaki dan mental la.Abis latihan dalam pukul 1130am,lepas tu apalagi cari tempat untuk isi perut la.Abg Lan bawak kiteorg makan kat kopitiam dekat pekan PD,memang sempoi la tempat dia.Abis makan terus kiteorg pi masjid dekat bt 13 sembahyang zuhor,lepas sembahyang abg Lan pengsan,aku lak tak bleh nak pengsan so berborak la ngan faris adela dekat sejam lebih.Sebelom balik singgah bundle jap,usha2 barang.

kedaikopi paklang


kerete yg banyak memberi jasa


aku ngan ketua reban a.k.a Abg Lan


Aku ngan Faris



Sebelom sampai tol sg.besi minum kopi dulu kat perhentian nilai,abg Lan belanja durian..thanks Abg Lan.Sampai umah kul 5ptg.

AHAD

Kayuh dari MTDC Bangi ke PD.Aku,bacin,jaja,alwin dan jai.Sebelom nak kayuh ternampak satu peloton besar sedang menuju ke PD so apalagi kasi kejar la.Rupa2 nyer man critical mass ngan geng2 nyer,diorg pon ke PD gak..cantek ler.Adela dekat 12org.Kayuhan sampai ke pekan PD cuaca best,redup jer.Biler nak balik dari shell sepang hujan punya lah lebat,tapi kiteorg kayuh gak,malas nak tunggu,kalo tungggu kang tak tau pulak bila nak reda.Sampai mtdc bangi tak hujan lak..mendung jer.Total kayuhan 117km.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails